Jump to content
StreetWorks.ro
geoalteaxl

Probleme cu turbo

Recommended Posts

Salut! Am nevoie de un mic ajutor din partea voastra. Am o ALTEA XL 2.0tdi 140 cp si de cateva zile a inceput turbo sa "fluiere" mereu, in sensul la turatii mici, reduceri de viteze, schimbari trepte... Apoi daca accelerez mai puternic face un zgomot asemanator unui radio pe AM cand se aude cu bruiaj. Imi cer scuze de felul exprimarii dar nu stiu cum sa explic altfel. Am fost la service de la reprezentanta, la SEAT, au demontat toate furtunele, turbo ,sau uitat la coliere, sa nu fie ceva rupt sau spart, garnituri... si totul e in stare buna si am ramas incontinuare cu acelasi "fluierat" si mi-au spus sa merg asa pana se farama ceva ca nu au idee ce poate fi :confused:. Au zis ca e posibil ca de acum sa se infunde vreun canal sau ceva de genu si pana nu mai face si alte zgomote nu are ce sa imi faca. Toata verificarea asta la masina a durat cam 2 ore. Va rog daca stiti sau ati patit ceva asemanator sa imi sugerati ce as putea face. Masina are 105.000 km, toate schimburile si absolut orice am facut la masina a fost numai la SEAT, am masina de noua si absolut orice interventie a fost facuta mereu la timp. Va multumesc si astept un raspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Face in genul sunetului unui blow-off insa la intensitate redusa?

 

Nu, pe la 1300 turatii pana aproape de 2000 de turatii se aude cum "fluiera" in functie de cum accelerez sau decelerez, iar daca accelerez tare dupa 2500 de turatii se aude in genul la un alternator care incarca, un fel de tauit acut. Am mai intrebat azi un mecanic si a zis ca e posibil ca sa fie murdar turbo si sa curat peletii din interior. Maine incerc sa ma duc la inca vreo 2 mecanici sa vad ce parere au si apoi de luni vreau sa o duc la reprezentanta si sa o las acolo sa ii faca ceva. E ciudat ca merge perfect, nu da in nas, nu scoate fum... merge la fel ca inainte numai ca are zgomotele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema se manifesta si la un amic cu un Golf 5, si la el a inceput asa sa faca din senin fara sa simta masina mai slaba sau motorul mai lenes. Din cate stiu majoritatea turbinelor de diesel ajung sa faca asa de-a lungul vietii lor, in general cele din grupul VAG. Sper ca si la tine sa fie aceeasi treaba, un simptom normal.

Problemele cu un turbo diesel apar in momentul in care ungerea este defectuoasa, sau atunci cand se opreste motorul brusc dupa ce ai mers o bucata buna de drum cu masina si turbina a ajuns la o temperatura destul de ridicata, deci atunci cand este in sarcina si nu i se ofera timp sa se raceasca odata cu oprirea totala a masinii.

Alta problema ceva mai particulara a turbinelor este cea provocata de depunerile de calamina (depuneri pe baza de carbune care apar in momentul in care arderea din cilindri nu este completa).

Insa treaba asta intervine atunci cand masina merge mult timp subturat (ani), iar arderea nu se face uniform, pentru ca amestecul combustibilului cu aerul nu se face foarte bine. Aici insa nu cred ca este cazul tau. Cauza principala a defectiunilor la turbina ramane insa mersul cu peste 2000/ rpm in primele 10-20 minute de rulare cu motorul rece, si asta indeosebi in sezonul rece, atunci cand tot motorul se incalzeste mai greu, dar nici aici nu cred ca este cazul la tine :)

Anunta-ne cum a evoluat problema ta si daca ai rezolvat-o in final.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai fost la inca 2 mecanici dintre care unul tot la SEAT si raspunsul mi l-a dat imediat cum a pornit masina: turbo trebuie inlocuit A zis ca poate sa mearga asa cu zgomotul asta inca 100.000 km dar si 1 km,nimeni nu poate garanta nimic. Orice as mai face nu se poate remedia. La reprezentanta unul nou costa 1400-1500€, iar unul rectificat sau revizionat costa 870 ambele preturi fara mana de lucru. Am mai cautat si la un alt magazin de piese auto si original costa 1440€, iar cine are card de reducere la ei costa 1100€ garantie 2 ani dar sa fie montat de service autorizat si sa curete foarte bine toate furtunele si tot ce tine de turbo. Cum tot ce s-a facut la masina, cum am mai zis, am facut la reprezentanta de unde am luat-o i-am intrebat ce avantaje am fiind clientul lor ptr ca nu mi se pare normal sa platesc eu tot si astept miercuri un raspuns daca imi fac mai putin ptr ca si ei la randul lor suna la centru SEAT, ceva de ganu, si sa vada ce le spune de aici. Ptr cine e interesat turbo la masina mea are seria 03G 253 010 J ptr turbo nou, si 03G 253 010 JX ptr turbo rectificat, iar firma producatoare e GARRET. Astept ziua de miercuri iar daca nu o sa ma ajute cu nimic nu cred ca o sa mai fac nici o interventie la masina la service autorizat ptr ca iau si mult ora de munca si nu mi se pare corect ca ei sa nu faca nimic in cazul meu. Masina oricum o sa o fac dar nu imediat ptr ca ma pregatesc ptr licenta si peste 3-4 luni trebuie sa vin in tara si o sa vin cu masina lu tata. Va multumesc ptr raspuns si va anunt ce raspuns primesc miercuri.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O explicatie tehnica pentru cauza acestei defectiuni nu ai primit de la nimeni? Sau cel putin din 3-4 mecanici la care ai mers, 2 din ei ar fi trebuit sa iti dea aceeasi explicatie.

In Romania trebuie sa faci media raspunsurilor primite de la X persoane ca sa descoperi un raspuns corect si pertinent! Mi se pare ciudat sa cada turbo la 100.000km daca maxina a fost folosita si exploatata corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O explicatie tehnica pentru cauza acestei defectiuni nu ai primit de la nimeni? Sau cel putin din 3-4 mecanici la care ai mers, 2 din ei ar fi trebuit sa iti dea aceeasi explicatie.

In Romania trebuie sa faci media raspunsurilor primite de la X persoane ca sa descoperi un raspuns corect si pertinent! Mi se pare ciudat sa cada turbo la 100.000km daca maxina a fost folosita si exploatata corect.

 

 

Nici o explicatie, absolut nimic. Au mers cu masina si tot ce spun e ca atunci cand turbo incepe sa fluiere e de schimbat si nimic mai mult. Au zis ca am fost eu ghinionist si ca e fier, nimic mai mult si ca tot ce tine de grupu wv in legatura cu turbo cand se aude zgomotul asta e de schimbat. Am mai gasit azi un loc unde ma costa 900€ nou fara garnituri. Sa vad maine raspunsul de la re prezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la reprezentanta si am vorbit cu seful de la service si a zis ca o sa imi faca reducere 50% din pretul la turbo si cateva ore de munca gratis. Am stabilit sa mai merg o perioada asa si daca tot o sa faca la fel, probeaza intai intercooler-ul si daca nu pierde presiune pe nicaieri, ramane sa schimb turbo. La fel a zis si directorul care a fost de acord cu reducerea, de la centru SEAT pe Italia, ca nu cumva sa schimbe turbo si apoi sa faca masina la fel. Ramane cand o sa rezolv problema sa va anunt ce a avut in final si cum am rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am rezolvat pana la urma masina. Acum 2 saptamani in autostrada dupa ce am depasit o masina si am schimbat in treapta a 6-a masina nu a mai tras si cu greu mai mergea cu 100km/h. Am dus-o la service si mi-au schimbat turbo. Am asteptat ptr ca a durat aprobarile ptr 50% reducere si acu totul bine, masina merge perfect. La tot ce s-a facut am garantie 2 ani si sper sa nu mai am probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×