2 2
Testosul

Distantiere - Performanta sau look?

Recommended Posts

Am deschis acest topic pentru a discuta impreuna despre distantiere si anume ce parere aveti voi in ceea ce priveste aceste piese?

Sunt doar de efect vizual sau au si aplicatie practica in ceea ce priveste performanta?...cand spun performanta, ma refer la cresterea stabilitatii masinii in curbe prin cresterea ecartamentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele cu ET diferit de cele recomandate de producator va aduc avantaje si dezavantaje, trebuind sa puneti atent in balenta daca pasul merita facut. Avantajul evident este ca ecartamentul poate fi marit ca cativa mm dar, in acelasi timp, deportul se modifica cu aceeasi valoare. Marirea ecartamentului va aduce o crestere a stabilitatii si vitezei cu care puteti trece printr-un viraj iar deportul marit aduce cu sine forte destabilizatoare mai mari. In primul rand, loviturile din suspensie se transmit mai puternic in volan, iar pe de alta parte, in cazul in care franati cu rotile din stanga respectiv dreapta pe suprafete cu aderenta diferita, directia tinde sa traga puternic in directia in care aderenta este mai ridicata – de obicei, spre exteriorul curbei (asfalt, daca abordati virajul in regim sportiv).

 

Avantaje: Aspect / Stabilitate pe vraje

Dezavantaje: Demaraj in forta mai slab (torque steer pronuntat) / posibilitatea de a freca aripa sau arcurile (s-ar putea sa fie nevoie de evazari aripi si contra-aripi) / apar forte destabilizatoare (amintite mai sus).

 

Opinie personala: ET-ul, J-ul si alte dimensiuni importante ale rotilor (anvelope+jante) trebuie gandite bine din prima faza, ca sa nu regretam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu ce a spus Nicky , lasand aspectul , aici vb de performante , orice modificare aduce plusuri si minusuri , in unele cazuri se poate ajunge la distantiere si din alegerea incorecta a Et -ului , mai ales in cazul unor sisteme de franare de mari dimensiuni , cazul lui Radu , cand si cu un et diferit de cel original din cauza configuratiei spitelor atingea in etrier un pic si atunci s-a remediat problema cu un set de distantiere de 5 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zic eu??

Fatza 30 mm, spate 40 mm.

Masina sta foarte bine, nu freaca aripa din cauza evazarilor si era must, ca altfel masina arata a roaba. :lol:

Iata:

vopsit1.jpg w960.png

 

Torque steer - prezent, altceva negativ nu am observat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spunea si Profu, la mine pe masina exista acum distantiere de 5mm pe fata si de 10mm pe spate. Pot spune din testele efectuate ca spatele masinii mele sta mult mai bine acum pe curbe la viteze ceva mai ridicate. Iar aspectul a fost si el imbunatatit prin aducerea jantei in aceeasi linie cu aripa masinii.

 

Cat despre demarajul in forta mai slab ,nu se pune problema aparitiei sale, la o dimensiune a distantierelor fata de doar 5mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La distantiere de 5 mm nici eu nu cred ca se simte toque steer, insa - atentie - asta daca avem distantiere respective pe rotile stock (ET51 Cupra) si raportam la stock diferenta de 5 mm. Daca jantele au fost schimbate si s-a optat pentru ET35 sa zicem, cu tot cu distantiere de 5mm va rezulta ET30, deci fiti cu bagare de seama.

 

Mi-am mai amintit un dezavantaj, pe care nici toti vanzatorii nu il stiu / divulga.

ET mai mic inseamna si Janta mai grea (diferentele de mase nu pot fi mari, dar conteaza pentru pasionati).

De aceea, va recomand jante cu ET apropiat de Stock si eventuale corectii realizate cu distantiere (distantierele sunt foarte usoare - Aluminiu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Distantierii lui Radu , sunt de cea mai buna calitate , sunt Sparco pe fata si Omp pe spate

(acestia sunt usurati la maxim , in curand voi posta una bucata foto cu ei , pt o mai buna intelegere , a ceea ce inseamna usurat , sunt din aluminiu deci usori , si fiind mici , nu cred ca o sa afecteze ceva in timpul functionarii , da este adevarat ca niste calcule , pot duce la niste rezultate nesatisfacatoare , dar doar daca mergi in regim de cursa zi de zi , atentionarile pe care le-ai enumerat Nicky se refera in mod special la masinile de curse care nu suporta astfel de componente , din cauza regimului de functionare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este absolut corect , ceeace a spus Nicky , despre Et-ul jantelor , un Et mai mic inseamna o dezechilibrare de mase , si atunci , janta este ingreunata , pt a putea fi stabilizata , dinamic, prin retusari , pt a ajunge sa treaca un test dinamic de rotire , fara a pune in pericol rularea in conditii optime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine este curios poate sa lectureze fisa tehnica postata pentru modelul de WTCC Leon Supercopa care si el este dotat cu distantiere pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

2 2