0
francy

Ford Model T

Recommended Posts

Ford Model T (cunoscut şi ca Tin Lizzie sau Flivver)a fost un automobil produs de Henry Ford la Ford Motor Company între 1908 şi1927. Modelul T afost acela care a revoluţionat istoria automobilului, anul 1908 fiind anul în care automobilul a devenit accesibil publicului larg. Producţia lui Model T a început la 27 septembrie, 1908, la fabrica Piquette în Detroit, Michigan.

ord Model T a fost numit automobilul care a influenţat lumea.

Henry Ford a spus despre Model T:

„I will build a car for the great multitude. It will be large enough for the family, but small enough for the individual to run and care for. It will be constructed of the best materials, by the best men to be hired, after the simplest designs that modern engineering can devise. But it will be low in price that no man making a good salary will be unable to own one-and enjoy with his family the blessing of hours of pleasure in God's great open spaces."

 

Modelul T a fost dotat cu un motor pe faţă. Motorul avea 2.9 litri şi 4 cilindri.Asezarea cilindrilor în acelaşi bloc a fost una revoluţionară, ea s-a păstrat şi astazi.Motorul producea 20 de cai-putere şi o viteză maximă de 64-72 km/h. Consumul de 11.1 - 18.7 litri la 100 km este unul remarcabil chiar şi în zilele noastre.Motorul funcţiona şi cu gazolină sau etanol.

Modelul T a fost un model cu transmisie pe faţă cu ax planetar cu trei viteze din care una este pentru mers înapoi.

Au fost foarte puţine schimbări de design în viaţa acestui model de automobil: primul model avea radiatorul, evacuarea şi farurile aparente. Portierele de la şofer şi pasagerul din faţă lipseu deasemenea. După 1911, nu au mai existat maşini fără portierele din faţă. Dupa 1915 au fost introduse şi modele sedan, coupé. Henry Ford a conceput şi alte caroserii pentru Model TT. Farurile au fost la început cu acetilenă iar mai apoi se puteau pune şi faruri electrice.

fordmodeltma2.jpg

 

Henry Ford tinea cont de mediu inainte ca ecologizarea sa intre in vigoare. Model T era o masina care putea rula atat cu benzina cat si cu alcool din grane sau etanol. Ideea era ca fermierii sa isi poata produce singuri combustibil, deoarece benzina nu era foarte raspandita in acea vreme. Dar cu timpul lucrurile s-au schimbat, benzina devenind foarte raspandita si ieftina.

Modelul T a folosit în premieră tehnologii foarte avansate precum folosirea oţelului cu vanadiu pentru o mai bună duritate. Aceasta a permis componentelor lui Model T chiar să funcţioneze chiar şi după 80 de ani de la fabricaţie!

Producţia lui Model T a început la fabrica Piquette în data de 27 septembrie, 1908.

În 1914, se producea o maşină la 93 de minute. În acel an Ford Motor Company a produs mai ulte maşini decât toţi ceilalţi producători la un loc. Atunci cand Model T a ajuns la 10 milioane de exemplare, 9 din 10 maşini din lume aveau marca Ford. De fapt a fost un succes atât mare încât Ford nu a cumpărat nici un fel de publicitate între anii 1917 şi 1923.

Ford Model T a fost primul model de automobil asamblat în mai multe ţări simultan: Canada şi Anglia din 1911,Germania şi Argentina din 1925. Mai apoi a fost produs si în: Franţa, Spania, Danemarca, Belgia, Brazilia, Mexic şi Japonia.

În permanentă căutare de noi procedee de creştere a eficienţei fabricii sale, Ford a introdus în 1913 liniile de fabricaţie pe componente ("banda de lucru").

Vânzările au depaşit 250.000 de bucăţi în 1914 la un preţ în scădere între 890USD şi 450USD. Din 1916, preţul a coborât la 360USD iar vânzările au atins 472.000 de bucăţi.

Excentricul Henry Ford a crezut ca acest Model T va fi tot ceea ce va avea nevoie un om de la o masina, cu toate ca de-a lungul anilor au fost facute cateva imbunatatiri. Motorul in 4 cilindrii producea doar 20 CP si atingea o viteza maxima intre 64 si 72 km/h.

Concurenta oferea performante mai bune, confort ridicat, design mai atragator, astfel, Ford a pierdut cota de piata.Totalul unitatilor fabricate 15.458.781 in 19 ani.

In cele din urma productia s-a incheiat in martie 1927, intrand in productie inlocuitorul sau, Model A.

hrdp0803cos01z1929fordm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

0